Zdravější hubnutí  se zelenou kávou?
Zdravější hubnutí se zelenou kávou?

Lidé neustále hledají látky z hlediska nutričního složení zajímavé a příznivě působící na zdraví. Velkou pozornost získala zelená káva pro připisovanou schopnost urychlit spalování tuků a tím zefektivnit úbytek hmotnosti. Jak vlastně funguje? V čem se liší od klasické kávy?

Rozdíl mezi zelenou a černou kávou

Příznivé účinky zelené kávy - rychlejší spalování tuků

Další přínosy zelené kávy

Více energie

Zpomalená látková výměna

Zdravý životní styl



ROZDÍL MEZI ZELENOU A ČERNOU KÁVOU

O zelené kávě hovoříme v případě, že usušená zrna kávovníku nebyla zpracována procesem pražení. 

Zelená káva se od černé liší svým složením. Hlavní cennou komponentou zelené kávy z hlediska zdraví a snížení hmotnosti je kyselina chlorogenová (CGA z anglického chlorogenic acid). Tato látka, která je produkována některými rostlinami, je v zelené kávě přítomná ve významném množství 5,5 – 8  %. Naproti tomu obsah v černé kávě je pražením drasticky snížen. Stejně tak je v černé kávě podstatně nižší i obsah dalších látek významných pro lidské zdraví. Zejména se jedná o látky ze skupiny širokého komplexu tzv. rostlinných polyfenolů (např. tokoferoly) a kyselin (včetně kyseliny citronové a jablečné). V pražené černé kávě je prakticky nenalezneme.

Zelená káva je velmi zdravá také proto, že neobsahuje akrylamid - látku, vznikající během pražení, smažení a dalších technologických postupů při výrobě potravin probíhajících při teplotě nad 120°C a nízké vlhkosti. Zejména v posledních letech odborníci upozorňují na potřebu sledovat obsah akrylamidu v konzumovaných potravinách a upozorňovat na jeho možné negativními účinky. Co je důležité vědět? Pro lidské zdraví je žádoucí omezit konzumaci této látky s možnými karcinogenními a genotoxickými účinky - proto je nově sledování jeho obsahu v potravinách (zdrojem jsou zejména smažené bramborové lupínky, hranolky, krokety, pečené brambory, pražená káva a bílý chléb) zakotveno v legislativě. 

GOLDIM zelená káva



PŘÍZNIVÉ ÚČINKY ZELENÉ KÁVY - RYCHLEJŠÍ SPALOVÁNÍ TUKŮ

Kyselině chlorogenové (CGA) je připisována celá řada pozitivních účinků. Bylo již uskutečněno více než 90 různých studií, které se výzkumem CGA v mnoha směrech podrobně zabývají. V prvé řadě se jedná o předpokládanou klíčovou roli v regulaci krevního cukru a metabolismu tuků. Do souvislosti s CGA je dávána úprava hladiny krevního cukru (glykémie) a na podkladě jejího snížení efektivnější využívání energetických rezerv - tedy kýžené efektivnější odbourávání tukové tkáně. To je přesně ten mechanismus, kterého chceme pro úspěšnou redukcí váhy dosáhnout. 



DALŠÍ PŘÍNOSY ZELENÉ KÁVY 

Přínos CGA a polyfenolů zelené kávy odborníci předpokládají daleko širší, jak naznačují uskutečněné práce. Vedle osob s nadváhou a obezitou zahrnuje diabetiky a osoby ohrožené závažnými civilizačními nemocemi, na kterých se podílejí volné kyslíkové radikály. Zelené kávě je vedle antioxidačního účinku dále připisován účinek protizánětlivý a v neposlední řadě také pozitivní vliv na snížení krevního tlaku. 



VÍCE ENERGIE

Zelená káva obsahuje poměrně značné množství kofeinu - dokonce se uvádí množství vyšší, než v klasické černé kávě. Koncentrovaný kofein má pozitivní vliv na urychlení naší látkové výměny, hovoříme o tzv. termogenním efektu. Jak všichni dobře víme, díky kofeinu máme více energie a vitality. Kofein odstraňuje únavu, brání spánku a v neposlední řadě snižuje chuť k jídlu, čímž dále podporuje hubnutí. 



ZPOMALENÁ LÁTKOVÁ VÝMĚNA?

Jak jsme si řekli, zelená káva je skutečně pro lidské zdraví vhodná. Je možné ji pít dlouhodobě, vhodné je 2 - 3x denně. Jak víme, s přibývajícím věkem se látková výměna zpomaluje, klesá bazální metabolismus, proto prakticky každý z nás od určitého věku přivítá prostředek, který pomůže snížit kalorický příjem a podpoří látkovou výměnu.  



JAK ROZPOZNAT KVALITU?

Proto, aby byla zelená káva skutečně účinná musí být kvalitní. Výběr nám může usnadnit ověřená značka výrobce, který používá výhradně jakostní vstupní suroviny a zpracovává je  šetrnými postupy. V našich zeměpisných šířkách máme na výběr ze dvou možností. Zelená káva se dá zakoupit např. mletá sušená, připlatit si můžeme na kvalitní výrobek s EXTRAKTEM ze zelené kávy. Kvalitní poznáme tak, že je výrobcem uveden přesně definovaný obsah CGA (kyseliny chlorogenové). Konzumace takového přípravku znamená, že namísto např. 5 - 8% obsahu CGA v uvařené zelené kávě přijmeme v jediné porci až 5 - 9x více CGA.

Další výhodou koncentrovaného výrobku je, že je navíc doplněn o nutriční faktory, které podporují a potencují dosažené efekty (hovoříme o synergickém účinku), např. se jedná o mořské řasy, vlákninu, antioxidačně působící resveratrol apod.  



ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL

Ani zelená káva není samospasitelná. Pokud chceme skutečně zhubnout nebo prostě jen podpořit své zdraví, pomůže, ale zázraky za nás neudělá. I přes veškerá pozitiva zelené kávy je potřeba vhodně upravit jídelníček a životní styl.

Zelenou kávu si můžeme dopřát také v rámci pohybové aktivity, nejlépe před tréninkem, který zefektivní. Dostatek pohybu a současné omezení míry stresu je žádoucí součástí zdravého životního stylu.

Na závěr nesmíme opomenout jedno upozornění. Tím je dostatečný pitný režim a jeho význam. Jak znalci kávy vědí, platí, že mírně odvodňuje, proto bychom měli dbát na dostatečný příjem tekutin a přijmout min. 1,5 – 2 l tekutin denně (černá ani zelená káva se nezapočítává). 

 

 

teaser-center

Kontakt:

+420 734 157 140

EU